Project NHL Communicatie, Media en Design


De uitnodiging  kick-off van de minor 3D

In april van dit jaar werden we  door Margreet Kooiker weer benaderd om als opdrachtgever te fungeren voor eerstejaars studenten NHL. 

Het was voor ons wel even een nadenken: waar gaan wij "eventueel" voor, de spoeling werd dun. 

 

Wij konden een keuze maken uit verschillende richtingen: 

  • Game Design
  • Film en Video
  •  Digital design ( website etc.) 
  • Print ( visualisatieposters, magazines, campagnes etc..

Wij kozen voor de laatste en kon de pitch voorbereid worden voor de 22e april om studenten waar te maken voor ons project.  Voor ons nog even de regeltjes van

 

De pitch mag ongeveer 10 minuten duren en daarna hebben de studenten nog tijd om vragen te stellen. 

De groep die met het project aan de slag gaat zal een tijdstip met je afstemmen voor een kennismaking en debriefing op woensdag 24 april of donderdag 25 april. 

 

De project duur is in totaal 7 weken. Als opdrachtgever maak je zelf afspraken met het team over de wijze waarop je communiceert en wat de frequentie hiervan is. De voorkeur is in ieder geval een keer in de week.

Op donderdag 13 juni hebben we de eindpresentaties van ieder project in de studio. Hiervoor krijg je tegen die tijd nog een definitieve uitnodiging. 

 


De opdracht

Ga op een dusdanige manier onze huisstijl en logo aanpassen wat de jeugd  aanspreekt en naar ons toe  komen, beter nog, aan te sluiten bij ons teams.  

  • Maak voor ons een  posters voor het werven van vrijwilligers en kom met een fris nieuw logo
  • Bekijk ons oude en huidige visitekaartje en  combineer de kleuren naar een nieuwe.
  • Flyers, banner wat wij maar kunnen gebruiken om vrijwilligers aan te trekken: "Kom  naar ons toe en beleef de historie of kom bij de club"

Een aantal jongeren pikten ons eruit en kon de eerste afspraak  voor een overleg in de directiekamer van de Blokhuispoort worden gemaakt. Bij de daaropvolgende ontmoetingen waren zowel Sylvia Beers, secretaris, als Gerard Brattinga, penningmeester aanwezig.

Het team kreeg de mogelijkheid voor een rondleiding om zoveel mogelijk informatie te vergaren voor hun opdracht. 

Foto's werden gemaakt waarbij een selfie niet mocht ontbreken. 

 

De komende 7 weken kwam het neer op hun creativiteit en wat wij gaan vinden van het eindresultaat. 

 

Donderdag de 13e zaten wij met de jeugd in de directiekamer waar zijn hun eindproduct mochten presenteren.


Eindproduct

Er was mooi werk geleverd door de studenten waar wij zeker wat mee kunnen. Van Posters tot logo's in een nieuw jasje gestoken van frisse ontwerpen. 

Wij waren erg onder de indruk van het logo dat zeker toegepast gaat worden voor de museumfunctie. Inmiddels is het gebruikt voor op onze werkkleding.